Běhejte

9. dubna 2017 v 16:12
protože běh je zdravý.




Kdybych měla přesně vyznačit, kdy jsem začala chodit běhat, tak by to asi byla devátá třída na základní škole. V té době jsem totiž snažila zhubnout a mezi jinými pohybovými aktivitami, které mi měly pomoci shodit přebytečná kila, bylo právě běhání. Jen tak mimochodem jsem běhání nikdy obzvlášť nemusela, a tak byl pro mne docela oříšek donutit se k tomu, abych vůbec začala. Ale jakmile jsem se k tomu donutila a začala jsem běhat, tak už jsem nemohla jednoduše přestat.
Natolik mne to pohltilo, že se běhání stalou mou drogou. Nejenže jsem se cítila báječně, když jsem doběhla, ale také jsem se čím dál tím více zlepšovala. Což dokazovaly mé uběhnuté kilometry.
Můj největší rekord byly uběhnuté čtyři kilometry a půl metru. Vím, že je to možná slabota, ale na mne je to dost dobrý výkon a navíc stále doufám, že jednou uběhnu daleko více. Například tento rok bych chtěla uběhnout těch pět kilometrů. Minulý rok jsem toho moc nenaběhala, jelikož jsem se potýkala s jednou nemocí, která mi v běhání dost bránila. Ale letos se strašně těším, až se udělá lepší počasí, abych opět mohla začít.

A tady je pár důvodů, proč začít běhat, nebo také proč právě já běhám.
  1. Budete se cítit báječně - Nikdy jsem nebyla, tak krásně unavená, jako po běhání. A ten báječný pocit, když zvládnete svoji trasu uběhnout, aniž byste se zastavili, je k nezaplacení.
  2. Uvidíte svět jinýma očima - Tempo není tak rychlé jako v autě a zároveň není tak pomalé jako, když jdete pěšky. Je prostě takové akorát, abyste si mohli vychutnat přírodu, která se rozprostírá okolo Vás.
  3. Budete mít koníček - Máte málo koníčků? No, vidíte, teď už máte o jeden navíc.
  4. Uděláte si kondičku - Nebudete se tolik zadýchávat, když půjdete do schodů.
  5. Pročistíte si hlavu - Joo, tak tohle na běhání miluji. Je to, jako byste utíkali od všech problémů a zároveň je vytěsníte z hlavy.
  6. Budete se postupně zdokonalovat - Další věc, kterou na běhání žeru. Ze začátku uběhnete jeden km a budete docela vyčerpaní. Ovšem až už na to budete zvyklí, tak budete běhat pět km a bude Vám to málo a ani třeba nepocítíte, že jste byli běhat.
  7. Zhubnete pár kilo a protáhnete svaly, o kterých možná ani nevíte, že je máte - Najednou zjistíte, že máte svaly, o kterých jste ani nevěděli. A nějaké to kilo dolů se hodí vždycky.
  8. Začne Vás to jednoduše bavit - Ze začátku to možná budete dělat s nechutí, ale jakmile se do toho vžijete, tak zjistíte, že Vás to baví.
  9. Budete dávat na prdel těm, co válí šunky doma - Není nad to, když kolem sebe máte jen samé lenivce, kteří furt vyprávějí, jak válí šunky a jedí. A pak přijdete vy s tím, že chodíte běhat a oni Vás budou chválit, že jste dobří, jelikož oni by se nedonutili.
  10. Uděláte něco pro svoje zdraví a nadýcháte se čerstvého vzduchu - Pohyb je sám o sobě zdraví a kord v dnešní době, kdy je pohybu málo. To samé je i s čerstvým vzduchem. Celý den trávíme v uzavřeném prostředí, jako např. v práci nebo ve škole, není nad to, když tedy vyběhneme na čerstvý vzduch a trochu se ho nadýcháme. S běhání se také naučíte správně dýchat.

Ovšem nejtěžší otázka bývá, jak se vůbec donutit k běhání. V podstatě je to, to nejhorší na celém běhání, jelikož když se jednou donutíte a vyběhnete, tak už nepřestanete. Proto je dobré se namotivovat.
Rozhodně běhání neodkládejte, jinak se k němu nikdy nepřinutíte. Jakmile se rozhodnete jít běhat, tak běžte, protože v ten moment se na to cítíte.
Pokud běháte z donucení, tak si běhání zpříjemníte hudbou nebo běhejte v místě, kde se cítíte dobře. Popřípadě zpomalte tempo.

Kdy rozhodně nechodit běhat, je v době nemoci, nebo pokud se cítíte vyčerpaní. To poslední je opravdu hodně důležité, protože nesmíte přecenit své síly. Také když s během začínáte, tak byste měli začít na menší trase, jako třeba jeden kilometr a další dny si postupně přidávat. Zároveň byste měli běhat tempem podle své potřeby. Když už nebudete moc, tak se jednoduše zastavte, oddychněte si anebo trasu dojděte. Přeci se nejedná o žádný závod, tudíž si tempo můžete určovat sami.

A nakonec co k běhu potřebujete.
Jelikož je běh zadarmo, tak k němu nepotřebujete žádné peníze. Proto je možná lepší chodit běhat, než se dřít v posilce za nekřesťanské peníze. A navíc běhání provozujete na čerstvém vzduchu, zatímco v posilce dýcháte těžký vzduch.
Jediné co tedy k běhu potřebujete, je dobrá obuv a nějaké oblečení, ve kterém se Vám bude dobře běhat. Také si sebou můžete vzít láhev s pitím, pokud víte, že to bez pití nedáte. Rozhodně ale vždy když doběhnete, tak se pořádně napijte, abyste doplnili tekutiny.
Pokud se Vám dobře běhá s hudbou, tak můžete běhat s mobilem. Já navíc používám mobil jako měřič kilometrů přes aplikaci Runtastic. Opravdu skvělá aplikace na běhání, která počítá nejen uběhlé kilometry, ale také kalorie, čas a další parametry.

A to je z mé strany dnes vše. Doufám, že jsem Vás namotivovala na běhání a třeba běhat začnete. Nyní otázka na Vás: Běháte anebo děláte nějaký jiný druh pohybu?

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.